Zdravotníci nitrianskej nemocnice dostávajú od pacientov odkazy plné vďaky


Foto: Zdravotníci nitrianskej nemocnice dostávajú od pacientov odkazy plné vďaky Foto: Ilustračné foto. Facebook/Fakultná nemocnica s poliklinikou Nové Zámky

Fakultnú nemocnicu s poliklinikou v Nitre tešia príjemné ďakovné odkazy a správy, ktoré je možné personálu zanechať cez formulár Chcem Vám poďakovať. So skúsenosťami z nemocnice sa podelilo viacero ľudí a nemocnica ich ďalej zverejnila na sociálnej sieti. Tentokrát boli vďační najmä zdravotníkom na Oddelení urgentnej medicíny, Oddelení cievnej chirurgie, Gynekologickom a Urologickom oddelení, Oddelení plastickej chirurgie, Internej a Neurologickej klinike a Klinike detí a dorastu.

Prvé poďakovanie patrí Oddeleniu urgentnej medicíny, ktoré navštívil Jakub. „Minulý týždeň (ošetrenie 17.09., kontrola 18.09.) som bol kvôli zdravotným ťažkostiam nútený využiť služby vášho zdravotníckeho zariadenia, konkrétne urgentného oddelenia. Touto cestou by som sa veľmi rád poďakoval za vynikajúcu starostlivosť ako lekárom, tak aj zdravotníckemu personálu. Ešte raz veľmi pekne ďakujem a prajem pekný deň,” píše.  

Zdravotníkom z Urologického oddelenia zanechal odkaz Ivan, ktorého syn tu bol pacientom. „Vážené zdravotnícke kolégium, snáď by sa mi v tejto chvíli perom písať patrilo, avšak doba je iná, preto, dovoľte mi aspoň takto, v konvenciách doby, ktorú práve žijeme. Azda v minulosti to tak nie vždy bolo, ale žijeme tiež dobu, v ktorej sme si my, ľudia, pohodlne osvojili často prijímať všetko okolo nás, ako samozrejmosti, ktoré si možno nárokovať. Vrátane odbornosti, profesionality, ale tiež ľudskosti. Práve preto, vážené zdravotnícke kolégium, dovoľte mi, aby som vám v mene seba a celej našej rodiny prejavil úctu a poďakovanie za vykonávanú zdravotnú starostlivosť, za vašu profesionalitu a ľudský prístup, ktorý ste nám prejavili a taktiež za vytvorenie podmienok pre pokojnú a dôstojnú poslednú cestu dlhodobo a nevyliečiteľne chorému. Súčasne vám želám mnoho síl pre ďalší výkon vášho náročného povolania a vzácneho poslania. Prosím vás, delegujte mnou prejavené gesto, pokiaľ možno všetkým pracovníkom urologického oddelenia a internej kliniky Fakultnej nemocnice Nitra.“

Počas septembra smerovalo jedno z poďakovaní aj doktorke z Oddelenia gynekológie. „Verím, že touto cestou sa poďakovanie dostane tam, kam má, a bola by som za to veľmi vďačná :-) Úprimne by som veľmi chcela poďakovať p. doktorke Viktórii Lukáč, za jej prístup a neskutočnú podporu po pôrode. Ako prvorodička som si prešla nečakane dlhým pôrodom, a aj popôrodné obdobie na šestonedelí pre mňa nebolo jednoduché. Veľmi si cením prístup pani doktorky, keď som si po pôrode v nemocnici prechádzala náročným obdobím, a to nie len fyzicky, ale aj psychicky. Zo srdca ďakujem za osobný rozhovor na izbe, kedy som cítila úprimný záujem o to, ako sa cítim a snahu vypočuť si ma a pomôcť. To malo pre mňa nevyčísliteľný význam a je to jeden z momentov, ktoré si človek veľmi rád zapamätá a ocení, napriek tomu, že sa spája s náročnejším obdobím. Náš malý Dominik je pre mňa všetkým, čo si ako mamina môžem priať. Ďakujem ešte raz, slovami je aj ťažko vyjadriť, ako veľmi si to vážim :-),“ píše Hana. 

 „Dobrý deň, chcela by som sa úprimne poďakovať celému tímu oddelenia cievnej chirurgie pod vedením pána primára Mondeka, najmä Mudr. Galkovi, ale rovnako aj všetkým lekárom a sestrám ako aj pomocnému personálu za ich profesionálnu starostlivosť, ktorá bola poskytnutá mojej mamičke Márii počas hospitalizácie v mesiacoch jún-august 2024. Veľmi si cením ich odbornosť, ale aj ľudskosť. Takíto ľudia držia naše zdravotníctvo nad vodou a patrí im veľká vďaka,“ posiela odkaz vďaky pani Andrea. 


Dcéra jednej z pacientiek vyzdvihla Neurologického oddelenie. „Dobrý deň, prosím vás mohli by ste mi bližšie napísať, kde by som mohla poďakovať skvelému lekárovi Mudr. Veselému z neurologickej kliniky za vysoko profesionálny prístup pri vyšetrení mojej matky Štefánie Milkovičovej, ktorá trpela závratmi po prekonaní ochorenia COVID. Navštevovali sme mnohých lekárov pred ním, ktorí jej iba predpisovali lieky namiesto stanovení problému a až pri vyšetrení u Mudr. Veselého, ktorý nám popísal presne, kde je problém (kryštáliky vo vnútornom uchu), vykonal manévre na odstránenie problému (celkovo 3x po určitom čase) a problém odznel. Veľká vďaka patrí tomuto lekárovi, ktorý nás znovu prijal, keď sa problém znovu vyskytol, znovu vyšetril a poradil, čo treba robiť, aby problém odznel.“

Odkaz zdravotníkom zanechala aj matka jednej z pacientov Kliniky detí a dorastu. „Dobrý deň prajem, včera/dnes som bol s 4 ročným synom okolo polnoci na pohotovosti a slúžila pani doktorka Kirschnerová a chcem ako vďaku za pekný prístup napísať pochvalu. Ľudia sa skôr sťažujú a vo väčšine prípadov mám aj ja nie dobré skúsenosti s lekármi. Ale pani doktorka Kirschnerová je presný opak. K synovi ako pacientovi a mne ako rodičovi pristupovala veľmi profesionálne a hlavne ľudsky. A samozrejme aj sestrička bola veľmi milá, len jej meno som si nevšimol. Tak isto veľká vďaka.“

Jeden z odkazov patril aj pracovníkom Internej kliniky. „Dobrý deň, touto cestou sa chceme veľmi pekne poďakovať pánu prednostovi Vaňovi z interného oddelenia FN v Nitre. Náš problém tu nebudem celý rozpisovať (išlo o nášho syna), ale môžeme povedať, že s takou ochotou a láskavým postojom sme sa už dávno nestretli. Aj napriek tomu, že bol čas obeda, pán prednosta sa otočil a išiel späť s nami do kancelárie. Vysvetlili sme mu, aký máme problém a pán docent s láskou v srdci povedal, že môžeme syna previezť k nim a rovno na JIS-ku. V nemenovanej nemocnici v Nitrianskom kraji, kde bol syn hospitalizovaný, mne ako matke nechceli podať žiadne informácie o zdravotnom stave môjho syna a ešte sa tam jedna pani doktorka na nás slovne útočila, či si myslíme, že sa svet bude točiť okolo nás a nášho syna. Situáciu nakoniec vyriešil zástupca primára, ktorý sa nám za správanie podriadenej ospravedlnil. Syna sme si odtiaľ vzali a priviezli do NR. V Nitre je druhý deň, je stabilizovaný, výsledky má dobré a zajtra možno pôjde domov. V prvej nemocnici ležal 5 dní a výsledok žiadny. Ako je to možné, si neviem vysvetliť. Preto vám píšeme a prosíme vás, aby ste dali do povedomia ľudí, že ako sme boli v minulosti s FN v Nitre sklamaní, tentokrát má náš veľký obdiv a našu vďaku. Ešte raz klobúk dolu a naše veľké poďakovanie patrí pánu prednostovi Vaňovi a celému jeho personálu, ktorý sa s láskou a odbornosťou stará o nášho syna.“

Posledné slová vďaky smerovali na Oddelenie plastickej chirurgie. „Dobrý deň, pred týždňom som na odporúčanie ošetrujúceho lekára absolvoval chirurgický zákrok na ruke - odstránenie nežiadúceho tkaniva na súkromnej klinike mimo priestorov FN Nitra. Po 7 dňoch tkanivo opäť dorástlo na ešte väčšie rozmery a pridali sa veľké bolesti. Lekár, ktorý vykonal prvotný zákrok, mi povedal, že nevie, čo s tým ďalej. Vtedy som sa prišiel poradiť na oddelenie plastickej chirurgie do FN Nitra. Na oddelení slúžila pani doktorka Lukačková, sestrička Maková a pán doktor Grivalský. Ich prístup bol úžasný! Po vstupe na ambulanciu a kontrole mojej rany pani doktorka zhodnotila, že treba opakovane operatívne odstrániť uvedený problém. Na moju otázku, kedy by mali voľný termín (nakoľko to bolo veľmi bolestivé a limitujúce pri bežnom fungovaní), pani doktorka povedala, že ihneď. Už o pár minút som ležal na operačnom stole a podstupoval zákrok, pri ktorom ma pani doktorka Lukačková informovala, čo robí a prečo to robí, aby som vedel, ako prebieha zákrok. Po vyše mesiaci trápenia a bolesti úžasný tím nečakal a ihneď riešil môj zdravotný problém. Po celý čas boli veľmi príjemní a ochotní, čím prispeli k zníženiu môjho stresu z uvedenej pre mňa problémovej situácie. Veľmi si vážim ich prístup, ústretovosť a ochotu pomôcť a rád by som im poprial všetko len to najlepšie a veľa spokojných vyliečených pacientov ako som ja,“ píše Erik.