Mnoho ľudí začalo špekulovať, či sa dlhoočakávaný obchvat, ktorý má odľahčiť dopravu v regióne, vôbec stavia. Niektorí ľudia tvrdia, že na mieste nevideli žiadne práce ani techniku. Aby sa veci dostali na pravú mieru, Mestský úrad v Šali sa preto rozhodol informovať svojich občanov o aktuálnom dianí na stavbe.
Nakoľko sa podľa slov Mestského úradu takéto rozsiahle investície, akou je obchvat, nezačínajú hneď naplno a so všetkou ťažkou technikou, môže sa zdať, že sa práce nehýbu. Celková investícia, ktorá má hodnotu približne 80 miliónov eur, však prechádza viacerými etapami. Stavba má svoje časové rozvrhy a do výstavby sa zapájajú viaceré odborné tímy od inžinierov, cez archeológov až po technikov, ktorí zabezpečujú plynulosť celého procesu. Hoci sa teda na prvý pohľad zdá, že na stavbe nie sú viditeľné pokroky, práce prebiehajú.
Prvým krokom je komplexná príprava, ktorá zahŕňa vytyčovanie trvalého a dočasného záberu stavby, a to nielen na miestach, kde obchvat povedie, ale aj na prístupových cestách. Príkladom sú prístupové cesty, ktoré sú budované v úsekoch pri Kráľovej nad Váhom a Dlhej nad Váhom.
Nemenej dôležitou súčasťou prípravy sú aj práce týkajúce sa inžinierskych sietí, ktoré si vyžadujú koordináciu s jednotlivými správcami týchto sietí. Súčasťou procesu je tiež sondovanie sietí priamo v teréne, čo môže celý proces dočasne spomaliť.
Jednou z prekážok, ktorá môže spomaliť takýto veľký projekt, sú archeologické nálezy. Pred začiatkom zemných prác je povinné vykonať podrobný archeologický prieskum. Ten sa na mieste vykonáva za pomoci georadaru, ktorý dokáže identifikovať možné historické artefakty alebo pozostatky. Pokiaľ sa na mieste nájdu významné nálezy, celý proces výstavby musí ustúpiť archeológom, aby mohli svoje výskumy dokončiť.
Po ukončení archeologického prieskumu bude projekt pokračovať ďalej. Na mieste sa plánuje rozsiahla úprava podložia, odstránenie nevhodných zemín a sanácia miesta, ktoré pripraví pôdu pre ďalšie etapy výstavby.