Mesto Nitra prekvapilo a získalo Národnú cenu SR za kvalitu. Čím si toto prestížne ocenenie zaslúžilo?


Model CAF mení Nitru: Prestížna národná cena potvrdila pokrok radnice

Foto: Mesto Nitra prekvapilo a získalo Národnú cenu SR za kvalitu. Čím si toto prestížne ocenenie zaslúžilo? Foto: Mesto Nitra

Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR aj tento rok udeľoval prestížne Národné ceny Slovenska za kvalitu a spoločenskú zodpovednosť. Za rok 2024 si jednu cenu v kategórii kvalita odnieslo aj mesto Nitra. Nie je pritom zvykom, že by sa medzi ocenenými ocitli mestá, keďže väčšinou získajú národnú cenu ministerstvá, alebo organizácie, ktoré pod ne spadajú. 

Na Slovensku má táto súťaž dlhoročnú tradíciu a funguje už 22 rokov. Jej cieľom je zapojenie čo najširšieho okruhu organizácií verejnej správy aj podnikateľskej sféry do progresívnych a inovatívnych metód manažérstva, prostredníctvom ktorých je možné dosiahnuť vyššiu efektívnosť, výkonnosť, no najmä vyššiu kvalitu života občanov.

Správne riadenie projektov ušetrilo mestu peniaze

Organizácie verejnej správy a podnikateľského sektora môžu prostredníctvom súťaže vyzdvihnúť svoje silné stránky a preukázať, že spoločenská zodpovednosť a kvalita sú pre ne prioritou, a to v každej oblasti. Kategória kvalita je pritom založená na princípoch manažérskeho modelu CAF, ktorý pred rokmi zaviedli aj na nitrianskej radnici. 



„Pri nástupe do funkcie v roku 2018 som utrpel menší šok, keď som zistil, že na mestskom úrade neexistuje žiadne riadenie projektov a procesov. Modelom CAF sme sa okrem iného postarali o riadenie procesov, aké bežne funguje v súkromných firmách. K tomu zavádzame riadne riadenie projektov a výsledkom je napríklad schopnosť získavať pre mesto oveľa viac peňazí z externých zdrojov, vrátane eurofondov, čo má zase za následok, že sa nám podarilo dostať mesto na jeho historicky najnižšie zadĺženie,“ vysvetlil primátor.

Zmena prišla po zavedení manažérskeho modelu CAF

Ako uviedlo mesto, po zavedení modelu CAF došlo k výraznej zmene v kvalite poskytovaných služieb, napríklad v klientskom centre. Občania to mohli pocítiť na kratšom čakaní a rýchlejšom vybavení agendy. Mesto vyzdvihlo aj vynovenú a prehľadnú webovú stránku a verejne prístupné databázy, v ktorých ľudia ľahko nájdu všetko, čo potrebujú. 

„Toto prestížne ocenenie je výsledkom neúnavnej práce, odhodlania a profesionálneho prístupu nášho tímu, ktorý sa každý deň snaží o zlepšovanie služieb a života v našom meste. Ďakujem celému tímu mestského úradu za ich nadšenie, tvrdú prácu a zodpovednosť voči našim obyvateľom. Táto cena patrí nám všetkým a je záväzkom pokračovať v našej spoločnej vízii pre lepšiu Nitru,“ povedal primátor Marek Hattas   pri preberaní ocenenia.

V zlepšovaní svojich činností smerom k obyvateľom chce radnica pokračovať aj naďalej a dokonca prijala akčný plán zlepšovania až do roku 2026. Mesto Nitra si okrem iného vymieňa skúsenosti i s ďalšími radnicami a organizáciami verejnej správy a porovnáva výsledky výkonnosti na základe dát. 



Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie správy Nitriansky kraj