Nový poplatok ZSSK rozhneval cestujúcich. Za lístok na vlak v pokladni a vo vlaku si od 15. marca priplatíme


ZSSK zavádza poplatok za nákup pri pokladni

Foto: Nový poplatok ZSSK rozhneval cestujúcich. Za lístok na vlak v pokladni a vo vlaku si od 15. marca priplatíme
Foto: imhd.sk

Železničná spoločnosť Slovensko zavádza od 15. marca 2025 nové servisné poplatky, ktoré sa dotknú nákupov cestovných lístkov. Predaj v kamenných pokladniach bude spoplatnený sumou 1 eura, za nákup lístka priamo vo vlaku si dokonca priplatíte 3 eurá, a to bez ohľadu na to, či ste nastupovali na stanici s otvorenou predajňou. 

Doposiaľ sa dodatočne poplatky týkali cestujúcich pri nákupe lístka vo vlaku len v prípade, že mali možnosť tak urobiť v otvorenej kamennej pokladni. Od polovice marca sa im nevyhnete pri žiadnom spôsobe predaja s jedinou výnimkou v podobe online predaja. 

Už viac ako 45 percent našich zákazníkov nakupuje lístky online. Zavedením poplatkov za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie našich digitálnych služieb na čo najväčší okruh cestujúcich,“ vysvetlil generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa. Spoločnosť chce týmto krokom pokryť vyššie náklady na výdaj papierových lístkov a propagovať ekologickejšiu online alternatívu

Niektorí cestujúci však plán kritizujú a tvrdia dokonca, že je diskriminačný. Argumentujú tým, že nie každý, kto na Slovensku cestuje vlakom, má vôbec k dispozícii internet či smartfón, ktorý je potrebný na preukázanie elektronického lístka. Nové opatrenie podľa nich tiež nemyslí na situácie, kedy má cestujúci pri sebe len hotovosť. Mnohí tiež pripomínajú právo na hotovosť, ktoré bolo relatívne nedávno zakotvené v našej ústave.

Mnohých taktiež znepokojuje, že zmena môže negatívne ovplyvniť starších ľudí, ktorí na moderné technológie nie sú vždy zvyknutí. Národný dopravca však pre túto skupinu garantuje výnimku. „Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie a preto servisný poplatok nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100 % zľavou,“ uviedol na pravú mieru Peter Helexa.

Poplatky sa rovnako nebudú vzťahovať na držiteľov preukazu ZŤP a predaj niektorých doplnkových služieb, ako je rezervácia miestenky a lôžka či preprava bicyklov. U viacerých z nich sa však počíta so zavedením servisných taríf v neskoršom období. 



Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie v Nitrianskom kraji