Nechutný zápach, zelené škvrny a pohľad, ktorý odradí aj toho najodolnejšieho gurmána – tak opisuje svoj nákup mäsa zákazníčka z Nitry, ktorá sa podelila o nepríjemnú skúsenosť na sociálnej sieti. Kúpila takmer dva kilogramy kuracieho mäsa v predajni na Klokočine, no hneď po otvorení balenia jej prišlo zle.
„Včera som kúpila v Nitrazdroji v Nitre na Klokočine takéto mäso. Áno viem, že by sa to asi mohlo konzumovať, ale už len ten pohľad na to a o smrade (len to zelené) ani nehovorím ma prešla chuť a takto som vyhodila takmer 2 kila mäsa a veľa peňazí do koša (nie nie som fajnovka naozaj znesiem veľa). Bloček som si bohužiaľ neodložila, väčšinou kupujem inde mäso (v Lipe v NR), ale myslela som, že keď som tam nemala nikdy zlú skúsenosť, tak ani tu nebudem mať. Poučila som sa, odteraz odkladať každý blok,“ napísala v príspevku.
Fotografia kúsku mäsa so zreteľne viditeľnou zelenou oblasťou spustila na internete vlnu reakcií. Niektorí sa pobúrili, iní si neodpustili ostré vtipy. „Najvyšší čas stať sa vegánom, keď nie zo súcitu ku zvieratám, tak aspoň k sebe,“ objavil sa komentár. Našlo sa tiež niekoľko humoristov, ktorí ironicky označili kúpené mäso za „dubajskú špecialitu“ – narážajúc na jeho nezvyčajnú farbu.
Ako upozornil administrátor skupiny, ide o tzv. absces – zápalové ložisko v prsnom svale, ktoré vzniká najčastejšie v dôsledku rýchleho rastu brojlerov, ich preťažovania, alebo zriedkavo ako reakcia na očkovanie. „Je to skrytá vada, ktorú mäsiar nemá ako spozorovať, pokiaľ do mäsa nezareže,“ uvádza sa v reakcii. Práve preto sa takéto prípady občas dostanú až k zákazníkovi.
V diskusii sa rozprúdila aj širšia debata o kvalite mäsa, veľkochovoch a spotrebiteľskom povedomí. „Jediný na žalovanie je ten, čo dovolí takýto spôsob chovu,“ uviedla jedna z diskutujúcich. Ďalšia poukázala na to, že v domácich chovoch sa zvieratá vyvíjajú pomalšie a podobné prípady sú tam zriedkavejšie.
Zákazníčka si v tomto prípade bloček neodložila, čím stratila nárok na reklamáciu. Komentujúci však upozorňujú, že aj bez dokladu je možné reklamovať tovar, pokiaľ je na balení etiketa s označením predajcu. V diskusii zaznelo aj upozornenie na nutnosť kontaktovať hygienu v podobných prípadoch, keďže absces môže byť znakom zlej manipulácie alebo chovu.
Príspevok s fotografiou bol medzičasom zdieľaný stovkami ľudí a vyvolal diskusiu o tom, čo vlastne jeme. „Ľudia málo vedia o tom, čo si dávajú na tanier,“ napísala výstižne jedna z diskutujúcich.
Z úseku kontroly a normalizace Nitrazdroju nám odpísali, že ich zákaníci majú právo reklamovať tovar v zmysle reklamačného poriadku. Pripomínajú, že: „V zmysle reklamačného poriadku zákazník preukazuje nákup tovaru dokladom z pokladne. Tento postup odporúčame dodržať hoci v minulosti sme v rámci nášho prozákazníckeho prístupu vybavovali individuálne i reklamácie nepodložené dokladom z pokladne.“
TIež zákazníkom odporúčajú, aby pri zistení problému okamžite kontaktovali príslušnú predajňu. Môžu tak okamžite začať šetrenie a vyvodiť zodpovednosť za prípadný nedostatok a prijať nápravné opatrenia.